alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Scenic II 1.6 i 16V (112KM)

Renault Scenic II 1.6 i 16V (112KM)

Wyświetleń: 2674

Dane techniczne

Renault Scenic II 1.6 i 16V (112KM)
Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]113
Moment obrotowy [Nm]152
Rodzaj wtryskuwielopunktowy
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h]185
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h)12.5

Lata produkcji: 2003-2009

Nadwozie:

  • minivan

Segment:

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

9.4l7.6l6.0l

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.9 L
Wymiana olejuco 30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduco 120.000 km lub 5 lat

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.4 i 16V9812714.37.2
2.0 i 16V13519110.38.0
2.0 16V T1632708.68.1

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów 2):
(10.0)
Trwałość silnika
10.0/10
Niezawodność auta
10.0/10
Spalanie benzyny
10.0/10
Koszty utrzymania
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Spalanie według użytkowników

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

7.9l7.4l7.3l

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Ari13.06.2018

Polecam!

Scenic 1,6 16v 2007r
Średnia ocena:
(10.0)
Trwałość silnika
10.0/10
Niezawodność auta
10.0/10
Spalanie benzyny
10.0/10
Koszty utrzymania
10.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

8.7l7.4l6.7l

Opinia:Super autko
Przjechałem 210tyś. Wymiana rozrządu + koło zmiennych faz. Żadnych awarii. Instalacja gazowa z górnej półki PRINS. Bardzo dużo przestrzeni w środku i schowki :-). Pojemny komfortowy i cichutki. Bezawaryjny ( ponoć francuzy to złom). Skrzynia 6 biegowa. Super.
Polecam!!!
Zalety:Cichy, duży, komfortowy, bezawaryjny
Wady:brak.
Jan15.03.2018

Polecam!

Scenic/2007r/ 208tyś
Średnia ocena:
(10.0)
Trwałość silnika
10.0/10
Niezawodność auta
10.0/10
Spalanie benzyny
10.0/10
Koszty utrzymania
10.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

7.0l7.4l7.9l

Opinia:Super samochód. Jeżeli jest z pewnej ręki albo od nowości nie ma z nim żadnych problemów.
Przejechałem 208 tyś km, większość na LPG (Prins).
Jedna wymiana rozrządu + koło zmiennych faz. I to wszystko.
Przy zakupie trzeba uważać na tzw. "igły" od dziadków.
POLECAM
Zalety:Duży Cichy Bezawaryjny Ekonomiczny
Wady:Brak

07.12.2018RafalPolecam!

Jazda tym silnikiem wymaga wiele cierpliwości, nawet dla emeryta. Jeździłem przez 9 lat od nowości 1,6 16V, trochę problemów było, przy 67tkm podało koło rozrządu i trzeba było wymienić cały rozrząd, mechanik powiedział, że miałem dużo szczęścia, bo mógł się cały silnik rozlecieć, częste błędy i problemy z przepustnicą i falowaniem obrotów (bardzo denerwujące) Ogólnie silnik mógłby ciszej pracować i mniej palić, a teraz mam porównanie, bo już się przesiadłem na Megane3 3-letnie z 1,2tce 132km i różnica jest ogromna, przede wszystkim znacznie ciszej, silnik pracuje bardzo ładnie i równo, zaskakująca dynamika jak na 1197cm, wiadomo turbo daje kopa, a spalanie o jakieś litr mniejsze.

05.12.2018mihauPolecam!

Całkiem ok. Przesiadłem się na niego z 2.0 Duratec w Mondeo MK4 i jakoś żyję :) Mam aktualnie 189tkm i chodzi całkiem ładnie i kulturalnie (cały czas zalany 5W40). Świetnie współpracuje z LPG (spalanie od 9 do 12 zależnie od warunków i prędkości - w Dusterze ma to znaczenie czy jedziesz 90 kmh czy 120 :) Dynamika jest tylko akceptowalna ale czego wymagać od 1.6 w SUV-ie? Co warte podkreślenia wersja 105KM stosowana w Dusterach nie ma zmiennych faz rozrządu! Zawsze kolejny problem z głowy. Ceny części (nawet cewek) akceptowalne w porównaniu do "nowoczesnych" diesli i silników z bezpośrednim wtryskiem

04.12.2018MateuszOdradzam!

Silnik prawie idealny ale osprzet elektroniczny silnika to tragedia, sam slupek pancerny i faktycznie 500tys wytrzyma ale w tym czasie wymienimy 10 przepustnic, 10 sond lambda itp

Najbardziej awaryjna część

Silnik
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
Rozrząd
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Elektronika
zagłosuj
Inne
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2