alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Megane III 1.6 16V VVT (110KM)

Renault Megane III 1.6 16V VVT (110KM)

Wyświetleń: 3697

Dane techniczne

Renault Megane III 1.6 16V VVT (110KM)
Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]151
Rodzaj wtryskuwielopunktowy
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h]195
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h)105

Lata produkcji: 2008-2012

Nadwozie:

  • hatchback

Segment:

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

9.3l6.9l5.6l

04.08.2019scenic 1 liftPolecam!

Przejechałem na tym silniku 250 tys od nowosci. Olej (5w40) i filtry wymieniane regularnie co 10tyś km. Rozrząd i świece zapłonowe na 90 tyś i na 180 tyś wymiana. Usterka cewek zapłonowych zdarzyła się dwa razy . Poza tym cały silnik w oryginale i nigdy nie było z nim żadnych problemów. przy przebiegu 250 tyś km brak zużycia oleju a emisje spalin kilkakrotnie niższe niż przewiduje to górna granica dla tego silnika. Zgodnie z zasadą jak dbasz tak masz. Dla mnie osoboście jest to najlepszy silnik , jaki miałem okazje użytkować. Nie powala mocąna autostradach, ale jest dość dynamiczny i do normalnej jazdy miejskiejh i poza , jest w sam raz. Odsprzedałem auto dobremu koledze bez żadnych obaw. Smiga nim nadal bez żadnych problemów i awari.

09.07.2019Laguna III liftbackPolecam!

Silnik niezawodny i bezawaryjny. Dynamika przy ciężkiej limuzynie jaką jest Laguna III nie powala, ale w połączeniu z 6 biegową skrzynią nie jest źle. Naprawdę tanie i wygodne jeżdżenie jeśli ktoś nie potrzebuje sportowej jazdy. W połączeniu z instalacją LPG z którą świetnie współpracuje jeździ się taniej niż komunikacją miejską. Z usterek przez rok czasu i 40 tys. km. jedynie jedna z cewek nawaliła, koszt używanej 20 zł, wymiana samemu w 5 minut nie sprawia problemu. Przegląd i wymiana oleju raczej co 15-20 tysięcy a nie 30 tys. jak zaleca producent.

16.02.2019Renault Megane 3 ph1 2011Polecam!

Zadowolony, wiem co znaczyło kupić 1.6 16 bez turbo (silnik bez awarii lecz mało dynamiczny) proszę nie oczekiwać cudów w kwestii dynamiki . Spalanie zależne od jazdy bo nawet 8l lpg -jazda bardzo spokojna ,średnio 9,5-10l . Mocniej wcisniety pedał 12l, nawet 14l (1200km jazda na wakacje ponad 150kmh załadowany) Dobra instalacja lpg, brak problemów . Rozrząd uważać warto, kolega ma ten silnik w lagunie 2005 i 140tys ma najechane przez 14 lat (bez awarii)- koło faz nie raz nie pozwala odpalić auto z 1 strzału lecz łapie na 2 -3ci strzał zawsze. Miałęm to przy 60tys, raz na mięsiać nie łapał za 1 razem. Więc wymieniłem koło zmiennych faz plus rozrząd, kolega jeżdzi jak jeżdził do dziś a laguna królową lawet. Jak dbasz , tak masz?

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.8 L
Wymiana oleju30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządu120.000 km lub 5 lat

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 16V14019510.37.6
1.4 TCe13019010.76.6
1.6 16V10014810.96.7

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów 1):
(10.0)
Trwałość silnika
10.0/10
Niezawodność auta
10.0/10
Spalanie benzyny
10.0/10
Koszty utrzymania
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Spalanie według użytkowników

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

9.8l8.0l6.0l

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Jarek06.04.2019

Polecam!

Renault megane III, 2010 1.6 110KM
Średnia ocena:
(10.0)
Trwałość silnika
10.0/10
Niezawodność auta
10.0/10
Spalanie benzyny
10.0/10
Koszty utrzymania
10.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

9.8l8.0l6.0l

Opinia:Jeżdżę Megane III od roku. Sprowadziłem z Holandii z przebiegiem 100tys. Auto pozytywnie zaskakuje wyciszeniem silnika. Jeździmy nią głównie po mieście, w zimie szybko się grzeje, to duży plus.
Dla mnie jedyny minus to zbyt krótkie przełożenia skrzyni biegów.
Zalety:Cichy silnik Dobre ogrzewanie i klimatyzacja
Wady:Skrzynia nie do jazdy autostradowej

Najbardziej awaryjna część

Silnik
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
Rozrząd
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Elektronika
zagłosuj
Inne
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2