alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Astra H 1.6 16V Twinport ECOTEC (105KM)

Opel Astra H 1.6 16V Twinport ECOTEC (105KM)

Wyświetleń: 5727

Dane techniczne

Opel Astra H 1.6 16V Twinport ECOTEC (105KM)
Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]150
Rodzaj wtryskuwielopunktowy
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h]185
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h)12.3

Lata produkcji: 2004-2006

Nadwozie:

Segment:

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

8.4l6.5l5.4l

16.08.2019Opel Astra H 5dPolecam!

U nas Astrerka 10 lat już w rodzinie! kupiliśmy ja w 2009 roku i od tamtej pory praktycznie nic nie ruszaliśmy! oczywiście oleje/filtry wszystko na czas i nie jakiś chłam, dopiero dosłownie 2 lata temu padła mi CEWKA koszt 300 zł :) śmiech na sali i śmiga dalej! zaraz później założyłem LPG i wtedy to już zdecydowaliśmy że samochód chyba do śmierci będzie z nami :D spalanie 9 l gazu! (głownie trasy) jak lecę po 140/160 to wtedy 9.7l /100km :D no gdybym jeździł jak rodzice 90/110 to 8.5L gazu więc naprawdę mało, Benzyny też mało nam brała! 6.5l! Ani grama oleju! nigdy nie dolewałem! szkoda tylko że jak kupiliśmy to miał wlany 10w40 Castrola -.- i muszę już lać 10w40- ostatnio wlałem Valvoline... Boże inny samochód :) cichy jak nigdy, same plusy i POLECAM! (szczerze to czekam kiedy silnik będę mógł wymienić na 2.0T ale nie chce się popsuć :D Pozdrawiam!

21.11.2018PawełPolecam!

Autko kupnie z oryginalnym przebiegiem o czym świadczyło: potwierdzony przebieg w ASO, oryginalne tarcze tył oraz pompa wody w oryginale. Ogólnie silnik ok, tylko następnym razem kupiłbym 1.6 ale z turbo. Jeżdżę po miejscu i bardzo dynamicznie i wychodzi mi w lecie ok 8l a w zimie ok.8,5l. Silnik bardzo prosty w naprawie. U mnie problemem jest pobór oleju 1l/1000km ,ale nie zawsze bo czasem w ogóle nie pobierze ani kropli. Idealny dla kobiety. W trasie przy 140km/h spalanie ok 10-12l. Brakuje 6-biegu. Oprócz tego poboru to nie mam żadnego problemu, jedynie jakieś dziwne szuranie z okolic rozrządu ale mechanik mówi że wszystko jest ok. W każdym razie polecam osobom co lubią spokojną jazdę. Silnik można rozkręcić dwoma kluczami heh.

09.03.2017GrzegorzPolecam!

Silnik Z16XEP w moim przypadku napędza Vectrę C, więc ma co robić i stąd mizerne osiągi. Przy rozsądnej jeździe odwdzięcza się rewelacyjnie małym spalaniem (w trasie nie jest wyzwaniem 5.5l na setke co na Vectrę C IMHO jest bardziej niż OK!). Obecnie na blacie 216kkm i silnik powoli zaczyna konsumować olej co biorąc pod uwagę że to ECOTEC raczej nie dziwi. Ubytki oleju na szczęście dają sie przewidzieć - po wielodniowej jeździe miejskiej wypad za miasto i po 500km w trasie ubytek 300-400ml oleju jest jak w banku. W celu ograniczenia zużycia oleju przeszedłem na 5W40. Jeśli poźną jesienią stwierdzicie, że silnik coś dziwnie długo się nagrzewa to znak, że już czas na wymianę termostatu. TwinPort na razie działa OK! Poza tym jestem ogólnie całkiem zadowolony z silnika. Po 140kkm został zagazowany i po jakichś dwóch latach zacząłem permanentną walkę z awariami układu paliwowego. Awarie pompy paliwa, uszkodzenia przewodu paliwowego w zbiorniku, uszkodzone wtryskiwacze benzynowe, wypadanie zapłonów to chleb powszedni. Ale paradoksalnie, przy nabraniu wprawy, są to awarie banalne do usunięcia i co ważne tanie. Co do polecenia go do przeróbki na LPG - po pierwsze ma szklankową regulację luzu zaworowego (za mną już jedna regulacja - na szczęscie można ją przeprowadzić metodami garażowymi więc jest tanio) a dwa bardzo delikatny układ zapłonowy i paliwowy. Po wymianie uszkodzonej listwy wtryskowej beznyny stwierdzam, że konieczność pracy pompy paliwa w celu chłodzenia wspomnianej listwy to w Z16XEP bzdura - stąd uważam za niegłupi pomysł montażu wyłącznika pompy. Z drugiej strony ważna jest konieczność regularnej pracy wtryskiwaczy i samoczyszczenia ich końcówek wraz z kanałami dolotowymi z syfu olejowego (w moim przypadku całkowicie przytkał się 4ty wtryskiwacz).

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduco 150.000 km lub 10 lat

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.4 16V9012513.76.3
1.8 16V12517010.87.8
2.0 16V1702508.99.1

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów 3):
(8.8)
Trwałość silnika
9.3/10
Niezawodność auta
9.3/10
Spalanie benzyny
8.0/10
Koszty utrzymania
8.7/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Spalanie według użytkowników

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

8.8l7.6l6.6l

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

Mat24.01.2019

Polecam!

Astra H 2005 204000
Średnia ocena:
(8.8)
Trwałość silnika
8.0/10
Niezawodność auta
8.0/10
Spalanie benzyny
9.0/10
Koszty utrzymania
10.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

8.0l7.0l6.2l

Opinia:Cześć,
Generalnie użytkuję auto już od kilkunastu tysięcy km z tym silnikiem, więc mogę nieco wam pomóc z istotnymi informacjami. Astra H z tym silnikiem nie lubi elektroniki w zamienniku (info potwierdzone z wielu źródeł w tym ASO). Jeżeli padnie EGR/Cewka trzeba szukać oryginału, bo można się zdziwić a hurtownie nie chcą przyjmować używanej elektroniki. Wszelkie problemy z kolektorem można załatwić bez większych kosztów np wymiana klap wirowych koszt około 500 pln z robocizną, klapami, uszczelkami itd. Moja astra Oleju nie przepala, lecz mam zalany olej 5W40 przez wcześniejszego właściciela. Kosz części do tego auta jest bardzo atrakcyjny. Koszt naprawy całego zawieszenia przedniego plus zbieżność max 500 pln. Silnik wbrew opiniom źle współpracuje z gazem, bo jest manualna regulacja luzu zaworowego. W moim samochodzie gazu nie ma, lecz rozważałem temat - nie polecam. Jeżeli ktoś zgazuje taki silnik może być pewny atrakcji takich jak: wypadanie zapłonu, zbyt uboga mieszanka itd itd.
Zalety:-Prosta budowa, proty serwis który można zrobić nawet pod blokiem/ na podwórku. -OP-COM można kupić za grosze na aukcjach -Tanie części zamiennie dobrej kasy: TRW, LEMFÖRDER, ContiTech.
Wady:-Awarie kolektora ssącego -Niektórzy narzekają na spalanie oleju -Słabe radia fabryczne (4x20W)
~thomas15.07.2018

Polecam!

Opel Astra H 2005
Średnia ocena:
(9.0)
Trwałość silnika
10.0/10
Niezawodność auta
10.0/10
Spalanie benzyny
6.0/10
Koszty utrzymania
10.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

10.0l8.3l6.5l

Opinia:Samochód dobrze wyciszony, dobre prowadzenie nawet pod obciążeniem, nie awaryjny, tanie części nawet te oryginalne, duży dostęp do części :)
Zalety:ogólnie samochód bez wad ale ...(Patrz Wady)
Wady:głośno pracująca klimatyzacja, spore spalanie benzyny na mieście ok.10l., no i pojawiająca się na drzwiach i okolicach nadkolach rdza .
Marcin01.09.2017

Polecam!

Astra H kombi 2005r
Średnia ocena:
(8.8)
Trwałość silnika
10.0/10
Niezawodność auta
10.0/10
Spalanie benzyny
9.0/10
Koszty utrzymania
6.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

8.5l7.6l7.1l

Opinia:bardzo dobre w prowadzeniu, oszczędne, bardzo mało awaryjne, bardzo tanie części nawet oryginalne. jeden z najlepszych wyborów jeśli chodzi o auta używane
Zalety:miejsce dla kierowcy i pasażerów, tanie części, niskie spalanie,(auta niemieckie) dłużej trzymają ceny w polsce. itd itd
Wady:zbyt przeciętny wygląd zewnątrz i wewnątrz.

Najbardziej awaryjna część

Silnik
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
Rozrząd
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Elektronika
zagłosuj
Inne
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 17