Silnik 1.4 16V VVT-i 4ZZ-FE dodano: 19.01.2019

Obecnie na liczniku 305 tyś km (ale po wymianie silnika ok 80 tyś km temu- dlatego faktyczny przebieg motoru to ok 205 tys) .Jeżdżę na lpg- instalacja regulowana z wymianą filtrów co 15 tyś. Silnik na oleju Liqui Molly MoS2 10w40. Pobór oleju obecnie ok 0,8l /1tyś km. Nie jest to demon prędkości.Dynamika przyzwoita ale tylko w mieście, w trasie niestety trzeba dać sobie czas aby wyprzedzić. Generalnie tanio ale nie obeszło się bez problemów, tyle że samochód przecież ma swoje lata. Inne koszty w ciągu tych lat- wymiana cewek x3, wymiana amortyzatorów tył, 4x łączniki stabilizatorów, sprawdzanie luzów zaworowych co 15tyś, wymiana świec kompletu 2x, akumulator, hamulce przód, tył.

Silnik 1.2 16V DIG-T HR12DDT dodano: 18.01.2019

Polecam. Bardzo cichy (nawet na autostradzie mało co słychać). Fajnie się zbiera przynajmniej od 1700 obr. aczkolwiek przy 5 i 6 lepiej redukcję przy wyprzedzaniu zrobić. Ze spalaniem potrafiłem na normalnej drodze zejść do 4,3 litra. Na autostradzie ok. 5,5 jadąc ok.130. Olej jak w każdym z Turbo dolewać trzeba u mnie ćwiartkę na 1000. Polecam kupować Eni 5w 40. Sześciobiegowa skrzynia fajnie zestrojona.

Silnik 1.6 16V THP dodano: 16.01.2019

Samo auto wykonane ponadprzeciętnie (jakość wykonania wnętrza - w mojej ocenie lepsza niż BMW serii 5 z tego samego rocznika), w posiadanej wersji wyposażenia naprawdę godne polecenia. Skrzynia automatyczna nie jest dwusprzęgłowa ale 508SW+1.6THP to nie wyścigówka :-). Niestety wszystko... cały czar i miłe zaskoczenie z komfortu i jakości umarło po przygodach serwisowych z wynalazkiem w postaci silnika 1.6THP 156KM. Zaczęło się od komunikatu "Awaria silnika, napraw samochód", a potem poleciało z górki. Finalnie po kilkunastu naprawach, aktualizacjach oprogramowania itp. ASO stwierdziło, że koszt naprawy silnika (części i robocizna) to wstępnie ok 10k, jednak nie są w stanie dokładnie określić, czy rozwiąże to problem. Zdiagnozowano i naprawiano problemy z łańcuchem rozrządu i jego osprzętu, stale gromadzący się nagar (pomimo serwisu olejowego co 10kk, a nie co 30kk jak zaleca producent) utrudnia to dalej eksploatacje. Jednorazowe czyszczenie tego szajsu wg wyceny ASO to koszt 2900pln. Silnik od początku brał olej ok 05-1l/1000km. Refleksja po spotkaniach z obsługą ASO (tak mechanicy serwisu jak i kierownictwo) była taka, że jest to świetne auto, jednak z motorem 2.0 HDI. Koniec końców wymieniłem 508SW na C5 CrossTurer, brakuje tej jakości i porządku na desce jednak serce działa bez zarzutu.

Silnik 1.0 12V MPI dodano: 15.01.2019

3lata mam go w Polo i jest super. Żadnych awarii, bez problemu można zejść do 4,5 l benzyny /100km jak sie człowiek wysili to i 4l/100km - oczywiście w mieście. Ogólnie jest szybki - 170 wyciśnie. Wyprzedzać jednak lepiej z ataku, nabierając prędkości troszkę wcześniej.

Silnik 1.6 16V VVT A16XER dodano: 15.01.2019

Porażka! Auto za ciężkie/silnik za słaby. Zero dynamiki przy horrendalnym spalaniu!

Silnik 1.2 12V THP / PureTech dodano: 15.01.2019

Panie Rafale mam to samo :( U mnie pasek rozrządu "rozpuścił się po 90 tys km. Koszt naprawy - 3300 zł. Piszę pismo do Citroena o zwrot kosztów :(

Wybierz najlepszy typ silnika

TSI
zagłosuj
T-Jet
zagłosuj
THP
zagłosuj
TCe
zagłosuj
EDIT
zagłosuj
EcoBoost
zagłosuj
i-VTEC
zagłosuj
GDI
zagłosuj
SkyActiv-G
zagłosuj
MIVEC
zagłosuj
DIG-T
zagłosuj
VVT-i
zagłosuj
Suma głosów: 3260